Wednesday, December 25, 2013

Kita merancang Allah yang tentukan. Aku merancang untuk berkahwin di usia 27 or 28 tahun. Tapi aku tak sangka pula jodoh aku sampai di awal dari rancangan aku. Aku sebagai hambanya redha, terima. Mencuba untuk menyakin kan semua orang. Adakah jika aku berkahwin sebelum bekerjaya aku tidak bisa membalas jasa kedua orang tua ku? In shaa Allah sampai mati pun aku takkan lupa kan siapa kedua ibu bapa aku. In shaa Allah aku tidak akan lupa untuk membalas semua jasa mereka sebab aku sedar, tanpa dorang siapa lah aku. Aku cuma perlukan sokongan dari mereka bukan menjadi pembangkang utama. Ya Allah, berat nya ujian yang kau berikan ni. Tapi ya Allah aku akan cuba untuk bertahan, aku akan cuba harungi semua ujian mu dengan penuh kesabaran. Kau kurniakan lah kesabaran yang tinggi dalam diri aku untuk harungi semua ini ya Allah. Sesungguh nya hanya padamu tempat aku mengadu ya Allah. Kau permudahkan lah semua urusan ini ya Allah. Ameen ya rabbal alamin.


p/s :
- Ya Allah semoga kau bukakan lah pintu hati orang-orang yang menjadikan aku cukup kenal siapa diri mereka sebenar ya Allah
- Semoga kau permudahkan lah ya Allah segala urusan kami ya Allah.

No comments:

Post a Comment